Keto Tortilla Chips

Keto Tortilla Chips

Macro’s per 50gr: 223cal., 2.3khd, 17.7gr vet en 9.7gr eiwit

Keto Tortilla Chips gevonden op Gnom-Gnom. Gemaakt, geproefd en vertaald. Ik had 166gr tortilla chips na het bakken. Ik heb het ingevoerd als recept in de app MyFitnessPall als 166porties. Als ik dan een paar chippies neem weeg ik die het aantal gram wat ik dan neem voer ik dan in.

Klik op de ingrediënten in het lijstje, dan wordt je doorgelinkt naar een website of afbeelding van het ingrediënt wat ik heb gebruikt.

Ingrediënten

Bereidingswijze

De droge ingrediënten bij elkaar in een keukenmachine doen en mix het even goed door elkaar. Tijdens het draaien giet je de appelciderazijn erbij, gevolgd door het ei en het water. T wordt heel snel een deegbal. Haal de bal eruit en kneed het nog even met de hand door. Een minuut of 2. Beste is in een boterhamzakje of stuk huishoudfolie want het plakt heel erg. Laat het deeg nu 10 minuten rusten. (of tot 2 dagen in de koelkast te bewaren.) Maak van het deeg 8 porties. Ongeveer 26gr per portie. Rol een portie zo dun mogelijk uit als je kunt. Ik gebruikte 2 stukken huishoudfolie dat ging het makkelijkste.

Snij elke tortilla in 8 puntjes en leg even apart.

Nu doe je een flinke laag olie in een koekenpan. Ik begon met 1 chippie om te kijken of het ging. Daarna kon ik er omdat ik best een grote pan had er een stuk of 6 tegelijk indoen. Goed kijken en op tijd omdraaien. Als je ze dun genoeg hebt uitgerold zouden ze moeten gaan opzwellen. Hierna laat je ze op een keukenpapiertje uitlekken.

Verwarm de oven voor op 180° doe de chippies op een bakblik en bak ze nog 15 minuten. Let op ze kunnen nog steeds verbranden dus blijf in de buurt van de oven. Na 7 minuten eventjes omdraaien. Een beetje laten afkoelen dan worden ze nog iets knapperiger.

Ik heb deze portie zo gegeten maar je kunt ze ook nog insmeren met olijfolie en er kruiden opdoen.

Origineel Recept: https://www.gnom-gnom.com/gluten-free-keto-tortilla-chips/

Tortilla Chips | LowCarb-Rita.nl
Tortilla Chips met Gekruid Gehakt, maïs, komkommer, snoeptomaatjes, puntpaprika en zure room.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.